… zingt Carissimi !
In februari 2025 (15 en 16 februari) zingt het Haags Renaissance Kamerkoor, samen met twee gastkoren, de driekorige mis:

‘Missa L’Homme Armé’

… één van de mooiste en beroemdste meer-korige werken van Giacomo Carissimi, Italiaanse componist, priester en kapelmees-ter in Rome in de 17e eeuw, aangevuld met andere meerkorige werken van tijdgenoten, zoals Palestrina, Marenzio en De Victoria.
Carissimi heeft dit grootse en prachtige werk geschreven voor drie koren, plus intrumentale begeleiding. De prachtige melodieën en het ruimtelijk effect van meerdere koren moet een enorme indruk hebben gemaakt op het publiek in die dagen. Maar ook vandaag de dag zal het een schitterende ervaring zijn om te horen, of juist om te zingen!
Naast het Haags Renaissance Kamerkoor zullen vier geoefende solisten een koor vormen. Als derde koor zullen we een gastkoor samenstellen. Voor dit gastkoor doen wij een oproep voor
zangers en zangeressen
om dit prachtige programma met ons mee te zingen!

Voor de repetities denken we aan 5 zaterdagmidda-gen: 2 in november, 1 in december en nog 2 in januari, plus een tutti en een generale o.l.v. onze dirigent Enrico Ruggieri. Voor aanmeldingen – of meer informatie: mail naar
Marijke van den Broek –   mbroek54@ziggo.nl
Ook bij het HRK zelf is nog plaats voor enkele zangers en zangeressen:
een alt, een sopraan en twee bassen
zijn zeer welkom!

Dit is ons privacybeleid.