Workshop 2019

Veelstemmige Koormuziek uit de Renaissance
Voor koorzangers en instrumentalisten, dirigent Frans Scheffers

Op 26 januari 2019 vond de 12e workshop ‘Veelstemmige Koormuziek uit de Renaissance plaats in de Geertekerk, een prachtige locatie in het hartje van Utrecht.

Giovanni Gabrieli

Het te repeteren en daarna uit te voeren stuk was van Giovanni Gabrieli: Magnificat 33/29. Dit stuk is ooit incompleet gevonden en in 1997 bewerkt voor 33 stemmen door Hugh Keyte. Speciaal voor deze workshop bewerkte dirigent Frans Scheffers dit stuk tot een 29-stemmige versie.

Zowel zangers als instrumentalisten konden zich inschrijven en gelukkig waren er ook deze keer weer veel enthousiaste deelnemers. Het werd een geslaagde dag, waarin hard gewerkt werd in een heel plezierige sfeer. Aan het eind van de middag konden we aan ons publiek het resultaat laten horen. We voerden het stuk uit in twee verschillende opstellingen.

U kunt hier enkele foto’s bekijken.

Ook kunt u een geluidsopname beluisteren

Naar de partituur