Workshop 2023

Veelstemmige koormuziek’
Voor koorzangers en instrumentalisten, dirigent Frans Scheffers

Op zaterdag 4 februari 2023 organiseren we voor de 15e keer onze voorjaarsworkshop ‘Veelstemmige koormuziek’ onder leiding van Frans Scheffers, in de Geertekerk in Utrecht. De workshop is bedoeld voor ervaren koorzangers. We streven naar twee tot vier stemmen per partij.

Wanneer je je nu als hoge sopraan inschrijft, kom je op de wachtlijst. Geef daarom ook duidelijk een tweede keus als stemsoort aan.

Verder nodigen wij instrumentalisten met de volgende instrumenten uit: trombone, dulciaan, zink en lage strijkinstrumenten. We hebben al de toezegging van enkele instrumentalisten om mee te doen. In principe spelen instrumentalisten alleen in de middag mee. Zij betalen ook een lager bedrag.

Op het programma staan enkele delen van de 24-stemmige mis van
Annibale Padovano (1527 – 1575), prachtige driekorige muziek met polyfone gedeeltes, afwisseling tussen de drie koren en prachtige harmonieën. Voor een luistervoorbeeld: https://www.youtube.com/watch?v=bWVzOsN_g_Q.
Om de partituur in te zien, klilk
hier.