Concert Rondom Jeroen Bosch

concertfoto 2016

Op 8 en 9 oktober 2016 gaf het Haags Renaissance Kamerkoor o.l.v. Frans Scheffers een concert in de Noorderkerk in Den Haag.

In het kader van het Jeroen Bosch-jaar brachten we een programma met stukken die een directe relatie hebben met het Den Bosch van het begin van de 16e eeuw. We zongen muziek uit de tijd van Bosch én we brachten stukken van rond 2000.

Muzikale medewerking aan dit concert werd verleend door Annemarie van Prooijen op viool en Ilil Danin op klavecimbel.

We zochten naar de verbinding tussen muziek en schilderkunst: ons concert werd daarom opgesierd door schilderijen van amateurschilders van Masterclass BplusC (Vavo roc Mondriaan). Deze schilders lieten zich inspireren door de stijl van Bosch en door (de teksten van) onze muziek.

U kunt verschillende onderdelen nader bekijken: de poster (vergroot), het programma. foto’s van het concert en foto’s van de schilderijen.